טיפולים להסרת צלקות

טיפול בצלקותהקידמה הטכנולוגית מאפשרת טיפולים חדשניים להסרת צלקות. מגבלות השיטות הללו הוא בחוסר יכולתם להעלים לגמרי את הצלקות. אולם, עצם הטשטוש והניסיון להקטינם מהווה בשורה מספקת עבור אותם אנשים הסובלים מאובדן הערכה וביטחון עצמי כתוצאה מהצלקות.

השיטות השונות, לרבות ניתוח כירורגי, יהיו יעילות יותר כאשר המדובר על צלקות קטנות יחסית, אשר נוצרו מפגיעה שטחית. ככל שהצלקת תהיה גדולה, ישנה ועמוקה יותר, כך הניסיון לטשטשה או להעלימה יהיה מאתגר יותר.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון את מיקום הצלקת ואופן הטיפול. טיפול בצלקות בפנים יהיה שונה באופן מהותי מטיפול בצלקות במקומות חבויים יותר.

צלקות יכולות להיגרם ממגוון גדול של פגיעות, החל מאקנה האופיינית לגיל ההתבגרות וכלה בצלקות כוויה עמוקות ומפושטות. חלק מהטיפולים המוצעים הינם: שיוף העור אשר נעשה באמצעות קרני לייזר, פילינג, הנעשה באמצעות חומר כימי חודרני או שלפעמים נעשה אף ניסיון לטשטש את הצלקת באמצעות השתלת ריקמה ומילוי החלל הצלקתי.

לפני כל ניסיון טיפול, יש להיוועץ עם רופא מומחה, בכדי לתאם ציפיות מחד, ולקבל את האפקט המיטבי מאידך. את סוג הטיפול ניתן וכדאי, להתאים גם לסוג העור של המטופל בכדי לקבל את התוצאות המספקות והטובות ביותר אשר יכולות להתקבל.

טיפולי לייזר להסרת צלקות

הטיפול בלייזר עשוי להיות יעיל כטיפול נגד מגוון צלקות רב, בעלות מקור שונה. הוא אף נמצא יעיל כנגד צלקות היפרטרופיות או קלואידיות, אשר נחשבות צלקות חמורות וקשות לטיפול.

מכשיר הלייזר ודרך טיפולו הוא על ידי עידוד החלפת העור המצולק בריקמה יפה ובריאה יותר. יתרונו הגדול של טיפול זה הוא בחוסר פולשניותו ובמהירות ההחלמה הנגזרת מכך.

מכשיר הלייזר לא מצליח להיכנס לרקמות עמוקות מאד או לפגוע ברקמות סמוכות, כך שהוא בטיחותי לשימוש. מהלך הטיפול נעשה בהרדמה מקומית, ומלווה בייעוץ, ואחריות רופא מומחה.

לאחר הטיפול, המטופל יכול להשתחרר לביתו, בהמלצות של מריחת קרמים, אי חשיפה לשמש והמלצות לטיפולים חוזרים.

בדרך כלל לא יהיו לאחר הטיפול זיהומים או כאבים, אולם במקרה והתגלו, יש לפנות באופן חוזר למטפל ולמרפאה. את הטיפולים החוזרים, אשר בדרך כלל נדרשים, יש לעשות במרווחי זמן, כפי שהומלץ על ידי מפעיל המכשיר והרופא המטפל.

טיפולים באמצעות גלי רדיו

טיפולים באמצעות גלי רדיו (RF), עשויים להגיע לעומק שכבת הדרמיס, כך שעצם חימום הרקמה ועידוד פעולת הקולגן מאפשרים לעור להיראות בריא, נקי ואלסטי יותר.

טיפול זה נמצא יעיל כנגד צלקות אקנה באזור הפנים. הוא נעשה לאחר אילחוש מקומי (באמצעות משחה), והוא אינו מלווה בכאבים.

לפעמים יחוש המטופל בתחושת אי נוחות מסוימת של חום, אשר חולפת מאליה או לאחר מריחת קרמים שונים.

בדרך כלל לאחר הטיפול, באופן מיידי, העור ייראה אדום וצורב, ולאחר נפילת הגלדים לאחר מספר ימים, יהיה אפשר להתרשם ממראהו. עם זאת, בדומה לטיפול לייזר, גם בטיפולים בגלי רדיו, יש לחזור על הטיפול מספר פעמים, כתלות במראה העור והיקף הצלקת.

טיפולים אחרים להסרת צלקות

ישנם מגוון תכשירים ושיטות שונות בשוק לטישטוש צלקות. בדרך כלל שיטות אלו יומלצו על ידי רופא העור ויוכלו להירכש כנגד רשם רופא.

שיטות אלה כוללות ג'ל סיליקון לטשטוש צלקות קטנות ושטחיות; קרם הבהרה המנסה לטפל בצבע הצלקת; מדבקות סיליקון אשר מתאימות לשימוש יומיומי לפרק זמן ארוך; הזרקות סטרואידים להורדת אדמימות הצלקת; ניתוח לסגירת כלי הדם המספקים את הצלקת; ניתוח כירורגי לכריתת הצלקת והשתלת עור.

כל הטיפולים הללו מומלצים ונמצאו יעילים במיוחד כאשר הם נעשים באופן מיידי לאחר הפציעה.

ראו גם:

טיפולים שונים בכוויות