כאבאחד הסימנים החשובים והנפוצים ביותר של כוויה הוא כאב. הכאב שמופיע לאחר כוויה טיפוסי מאוד, ומפריע בדרך כלל בתפקוד היום יומי. כאשר מדובר בכאב באזור תפקודי, כמו כפות הידיים והרגליים, הוא עשוי להגביל מאוד את יכולת התנועה והתפקוד. לעומת זאת, כוויה הכוללת שטחים נרחבים (כמו לדוגמא בכווית שמש), עלולה לגרום לסבל רב ולכאב ממושך המפריע מאוד ביום יום.

אי לכך, קיימות מספר דרכים להתמודד עם הכאב הרב המופיע כתוצאה מהכוויה, המסייעות להפחית את הסבל ולהקטין את ההשפעה שגורמת הכוויה לחיי היום יום.

קירור

אחד האמצעים ה"קלאסיים" והיעילים ביותר להקלה על הכאב במקרים של כוויות הוא קירור האזור. כאשר מקררים את אזור הכוויה, מסייעים לעור הפגוע ומפחיתים את הכאב.

כמו כן, מכיוון שמקורם של רוב מקרי הכוויה הוא טמפרטורה גבוהה, קירור האזור עוזר להפחתת טמפרטורת העור ולמניעת התקדמות הכוויה. קירור העור במקרים של כוויות מושג על ידי מספר דרכים:

חבישה

סוג נוסף של טיפול המומלץ להקלה על הכאב הנוצר כתוצאה מכוויה הוא חבישת האזור. חבישת האזור הפגוע עוזרת במניעת זיהומים, ובהפחתת הפגיעה הפיזית באזור הכוויה ובכך מפחיתה את הכאב. כמו כן, במקרים של שלפוחיות חבישה עוזרת להגנה עליהן ובמצבים של כוויה באזורים תנועתיים החבישה עוזרת לקיבוע האיבר.

חשוב לזכור שעל מנת שהחבישה תהיה יעילה, חשוב לבצע אותה בצורה נכונה, הכוללת:

טיפול מקומי להקלה על הכאב

ברוב המקרים, מספיק להשתמש בטיפול מקומי על מנת להפחית את הכאב שנוצר כתוצאה מהכוויה. הטיפול מתבצע על ידי מספר תכשירים הכוללים:

טיפול סיסטמי להקלה על הכאב

במקרים קשים יותר, הכוללים כוויות עמוקות ומורכבות יותר ניתן להשתמש בטיפול סיסטמי להקלה על הכאב. הטיפול האפשרי להקלה על כאבים כתוצאה מכוויות כולל: